Deklaracja dostępności
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (w skrócie Urząd): zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej COIE podkarpackie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- brak opisów alternatywnych obiektów nietekstowych
- błędy w kodzie HTML
- pliki PDF - wybrane dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Gieroń.
- E-mail: dostepnosc@podkarpackie.pl
- Telefon: +48 17 747 6811 (tylko w zakresie dostępności cyfrowej strony, inne informacje - kontakt w stopce strony)
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
- Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
- E-mail: urzad@podkarpackie.pl
- Telefon: +48 17 850 1700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie mieści się w siedzibach:
- główny budynek Urzędu przy alei Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Towarnickiego 3a w Rzeszowie,
- przy ul. Lubelskiej 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Poniatowskiego 6 w Rzeszowie.
Budynki, w których mieszczą się biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie znajdują się:
- przy ul. Kościuszki 7 w Mielcu, parter,
- przy ul. Kościuszki 2 w Przemyślu,
- przy ul. Staszica 20 w Krośnie.
Informacje o siedzibie głównej Urzędu
Główny budynek Urzędu
aleja Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie
W budynku przy alei Łukasza Cieplińskiego mieści się:
- Kancelaria Sejmiku,
- Kancelaria Zarządu,
- Departament Organizacyjno-Prawny,
- Departament Budżetu i Finansów,
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
- Departament Gospodarki Regionalnej,
- Biuro Księgowania Wydatków,
- Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
- Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
- Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
- Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
- Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej,
- Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
- Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
- Biuro Informacji o Funduszach Europejskich.
- Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
- Biuro Audytu Wewnętrznego.
Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do głównej siedziby Urzędu od strony alei Piłsudskiego można dojechać autobusami 1, 2, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 42, 46, 47, 53, 58 a od strony alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.
Do budynku prowadzi wejście główne od alei Łukasza Cieplińskiego, odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku.
Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
Drzwi do budynku Urzędu otwierają się automatycznie.
Za głównymi, automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwierane są na zewnątrz prowadzą do holu głównego. Drzwi znajdują się w zasięgu wzroku portiera, który może udzielić pomocy wchodzącemu. Po prawej stronie od wejścia jest tyflomapa z napisami w alfabecie Braille'a, na której pokazano rozmieszczenie ważnych punktów znajdujących się w głównym holu Urzędu.
Na parkingu od alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Od parkingu do wejścia A i portierni prowadzi ścieżka dotykowa do ułatwienia przemieszczania się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- W holu portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. W celu uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika portierni. Przy portierni jest pętla indukcyjna.
- W holu toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, za schodami.
- Po lewej stronie portierni znajduje się Punkt Obsługi Interesariuszy przeznaczony dla wszystkich osób, w szczególności tych o zróżnicowanych potrzebach.
- Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego do budynku Urzędu, za portiernią. Jest tu stanowisko z obniżonym blatem, wyposażone w pętlę indukcyjną.
- Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie i infomat z dostępem do strony internetowej Urzędu.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
- W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz napisami w alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W sali konferencyjnej jest system na podczerwień IR wspomagający słyszenie za pomocą słuchawek.
- W budynku znajdują się krzesła ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind i tyflomapy) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku oprócz holu nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
Widok holu w głównym budynku Urzędu - infografika (PDF, 2,3 MB) oraz film o ułatwieniach architektonicznych.
Przy wejściach do Urzędu A i B, w holu głównym, przy sali konferencyjnej oraz sali posiedzeń na drugim piętrze, znajdują się znaczniki Totupoint.
Osoby Głuche i słabosłyszące mogą przy załatwianiu spraw skorzystać z usługi tłumacza na wezwanie – tłumacza polskiego języka migowego (PJM), za pomocą dedykowanej strony.
Usługa ta realizowana jest poprzez udział tłumacza polskiego języka migowego przy załatwieniu sprawy interesariusza Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego potrzebującego tego rodzaju usług.
Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi powinien przekazać informację o takiej potrzebie:
- składając w Kancelarii Ogólnej przy alei Łukasza Cieplińkiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
- wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesłać go elektronicznie na adres e-mail: urzad@podkarpackie.pl, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
- przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy - faks 17 850 17 01,
- przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711.
- kontaktując się bezpośrednio z pracownikiem za pomocą dedykowanej strony.
Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi.
Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (DOCX, 900KB)
Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu (autor - Edyta Terczyńska – główny specjalista pełniący funkcję koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24):
Opis dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej do pobrania (DOCX, 1,2MB)